وبلاگ شعر

خوش آمدید



مواد اولیه :

ماهي شيرتازه يك كيلوگرم
زعفران آب‌كرده سه قاشق سوپخوري
سير تازه 80 گرم
ليمو تازه و پیاز متوسط از هر کدام يك عدد
آبليمو سه قاشق سوپخوري
رب انار يك قاشق سوپخوري
نمك و فلفل به ميزان لازم

طرز تهيه:

سير از گياهاني است كه در سلامتي انسان موثر مي‌باشد. استيك ماهي شير با سس سير يك غذاي خوشمزه و در عين حال سالم براي همه اعضاي خانواده است. براي تهيه اين استيك، ابتدا ماهي را بعد از شستن به مدت دو ساعت در مخلوط پياز، سير آبليمو و زعفران مي‌خوابانيم تا مزه‌دار شود. سپس تكه‌هاي ماهي را در تابه چدني (وك) سرخ مي‌كنيم به طوري كه هر دو طرف آن طلايي شود. بعد پياز و سير تازه را خرد كرده و سرخ مي‌كنيم و به آن رب انار، آبليموي تازه، نمك و فلفل اضافه كرده و روي استيك‌ها مي‌ريزيم. پيشنهاد مي‌کنم اين غذا را با زيتون و سيرترشي سرو و ميل كنيد..
نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 8:59 توسط میرویس ابراهیمی| |

 

چيکن استراگانف

سلام سلام سلام بالاخره اومدم نمي دونم اين اومدم براي هميشه است يا نه ولي مهم نيست خوب از تمامي دوستاني که لطف کردند و نظر دادند ممنون. خوب بريم سر اصل مطلب در اين پست طرز تهيه غذاي خوشمزه اي را براتون گذاشتم که اميدوارم خوشتون بياد البته من که شخصا اين غذا رو خيلي دوست دارم البته مي دونم که خيلي ها چيکن خوردند و طرز تهيه اش رو بلدند اما حالا براي دو سه نفري که بلد نيستند در ضمن اين غذا براي رژيمي ها هم هست البته اگه بدون خامه درست بشود سرتون رو درد نميارم اميدوارم لذت ببريد.


مواد لازم:

سينه مرغ خلال شده:200 گرم فلفل دلمه اي خلال شده:1 عدد
پياز متوسط خلال شده:1 عدد قارچ خرد شده:5 گرم
خامه: 50 گرم کره: 50 گرم
گوجه فرنگي پوست و خرد شده:1عدد سير:1حبه
سيب زميني خلال سرخ شده: 150گرم نمک و فلفل: به اندازه لازم


طرز تهيه
:

ابتدا پياز خلال شده را تفت مي دهيم بعد که طلائي شد سير را رنده کرده (يا با چاقو له مي کنيم) به پياز تفت افزوده تفت مي دهيم وقتي طلائي شد فلفل دلمه اي را مي ريزيم وقتي که تفت خورد مواد را يک طرف تابه مي دهيم و طرف ديگه تابه مرغ را ريخته و مرغ را هم که کمي تفت خورد با بقيه مواد قاطي کرده خوب تفت مي دهميم گوجه را افزوده و قارچ خرد شده را نيز اضافه مي کنيم نمک و فلفل را افزوده وقتي آب غذا خشک شد از روي حرارت برداشته خامه را افزوده و در ظرف مورد نظر کشيده و چيپس هاي خلال را روي مواد مي ريزيم.

 

نوشته شده در یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,ساعت 8:51 توسط میرویس ابراهیمی| |

غذاهایی که ضد پیری هستند!!

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/9/97/1000102_3.jpg
این قانون طبیعت است که سلولهای تمام افراد زنده بشریت بعد ازگذشت مدتی دچار پیری می شوند وپویایی اولیه خود را از دست می دهند،این موضوع به وضوح در صورت و بدن اشخاص دیده می شود به همین دلیل گفته می شود که آن شخص دچار پیری شده است و نشانه های پیری در او نمایان شده است.اما شما می توانید با تغذیه صحیح و مناسب پیری را به تاخیر بیاندازید . 
اما چه ویتامین هایی در این موضوع دخیل هستند و این ویتامین های در چه غذاهایی دیده می شوند : 

* ویتامین آ : 
در محصولات لبنی به وفور دیده می شود، در زرده ی تخم مرغ،جگر،کره،ماهی هایی که دارای رنگ تیره ای می باشند .میوه ها و سبزیجاتی که دارای دارای رنگ قرمز و نارنجی هستند مانند: گوجه فرنگی،خربزه،طالبی،زردآلو،هویج. و هم چنین سبزیجاتی که دارای رنگ سبز می باشند . 

* ویتامین سی :مرکبات،کیوی،اسفناج، میوه هایی که دارای رنگ قرمز هستند،گل کلم،خرمالو.
 
* ویتامین ای: 
عصاره های
 سبزیجات،ماهی،روغن های مثل:روغن و عصاره ی زیتون، عصاره ی و شیره ی انگور.
 
* آنتی اکسیدان ها :
مواد دیگری هستند که به سلول های کمک می کنند تا با پیری مقابله بیشتری داشته باشند و دیرتر قدرت و پویایی خود را از دست دهند. 

اما این آنتی اکسیدان های در جه موادی وحود دارند :
لیکوپین های ( کاروتنوئید های )  در مواد غذایی مانند : گوجه فرنگی،کلم بنفش،هندوانه.

کراتین های : پیاز،موسیر،کلم بروکلی.
* مواد غذایی دیگری که ضد پیری هستند عبارتند از :  
* سلنیوم ها : در مواد غذایی مانند :ماهی و کلا مواد غذایی که از دریا به دست می آیند حاوی سلنیوم هستند.نان های که حاوی مواد مغذی هستند،سیر،زرده ی تخم مرغ،فلفل قرمز، 

* منیزیم: عصاره ی میوه های،آب های معدنی،شکلات،غلات.
 
* کلسیم : مواد لبنی، سبزیجاتی که دارای رنگ سبز هستند . 
* آهن : گوشت قرمز، 
 
* زینک : غلات .
* منگنز : بادام ، گندم . 
توصیه های اساسی  : از سن 40 سال به بالا شما باید مراقبت های تغذیه ای را آغاز کنید زیرا از این سن به بعد است که سلول های دچار فرسایش می شوند و کم کم فعالیت و پویایی سابق خود را از دست می دهند .
 
علائم پیری مانند : خشک شدن پوست،سفیدی تارهای مو،دردهایی در ناحیه ی مختلف بدن.این موارد و علائمی که ذکر شد همه در رابطه با نشانه های پیری در یک فرد است .بلافاصله بعد از این که این علائم ظاهر شد شما باید تغذیه صحیح و مراقبت های پوستی را آغاز کنید . 

* تغذیه خود ار متحول کنید : شما بعد از یک سنی و گذشت یک دوره ی خاص به تغذیه دیگری نیازمندید و کلید جوانی چیزی جز تغذیه مناسب نمی باشد .مانند :سبزی ها،میوه ها ، روغن ها و عصاره های میوه ها،ماهی،لبنیات،غلات ،
 
* مواد غذایی را کمتر سرخ کنید سعی کنید بیشتر به حالت آب پز یا کبابی کردن غذاهای از آنها استفاده کنید . 

* مواد غذایی تان را کمتر فریز کنید و برای مثال از فریز کردن سبزی های خودداری کنید زیرا با فریز کردن ویتامین های شان را از دست می دهند .
 
* ما در دوره ی به سر می بریم که آلودگی های بسیاری وجود دارد : آلودگی صوتی،آلودگی هوا ، استرس،اعتیاد،سیگار،داروهای، عدم فعالیت و ورزش ،پس با این شرایط باید از کشیدن سیگار خودداری کنید تا کمتر به بدن شما آسیب برسد.
نوشته شده در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,ساعت 15:55 توسط میرویس ابراهیمی| |

مواد لازم

سينه‌ مرغ چهار عدد

زعفران دم كرده دو قاشق غذاخوري

پياز يك عدد

آبليمو يك قاشق مرباخوري

كلم بروكلي پخته شده دو پيمانه

قارچ تفت داده شده 100 گرم

گوجه گيلاسي يك پيمانه

ساقه رزماري و نان حجيم به ميزان لازم

نمك، فلفل، ادويه و روغن زيتون به ميزان لازم

گريل ساندويچ مرغ

گريل ساندويچ مرغ

طرز تهيه

سينه‌ مرغ را با زعفران، پياز، آبليمو و كمي روغن زيتون و نمك مزه دار كرده و در يخچال سه ساعت استراحت دهيد. بعد از يخچال در آورده و سينه‌ها را كمي بكوبيد. تابه را داغ كرده اول نان‌هاي برش زده را كمي روغن زده و در تابه قرار دهيد وسپس سينه مرغ را درون تابه سرخ كرده بعد از 3 الي4 دقيقه برگردانده و طرف ديگر را كباب كرده آنها را اريب برش بزنيد. اول سبزي‌ها و سپس مرغ‌ها را قرار داده و با ساقه‌هايي از رزماري تزيين كنيد.

نوشته شده در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,ساعت 15:35 توسط میرویس ابراهیمی| |

مواد لازم

عدس 2 فنجان

کره 100 گرم

پیاز متوسط 2 عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری

عدسی

عدسی

طرز تهیه

پیاز را خرد کرده و با کره و زردچوبه کمی سرخ کنید. عدس خیس کرده را با 3 لیوان آب داغ به پیاز اضافه کنید و با شعله ملایم بگذارید بپزد. رب گوجه فرنگی را هم کمی در روغن تفت داده و با نمک و فلفل به عدسی اضافه کنید. می توانید عدسی را با گلپر یا دارچین مزه دار نمایید.

نوشته شده در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,ساعت 15:32 توسط میرویس ابراهیمی| |

مواد لازم

اسفناج 300 گرم

قارچ نیم کیلو

پنیر پیتزا 300 گرم

لازانیا یک بسته (300 گرمی)

خامه یک بسته کوچک

شیر یک لیوان

پیاز یک عدد بزرگ یا دوعدد متوسط

پودر آویشن یک قاشق مرباخوری

نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

لازانیای اسفناج

لازانیای اسفناج

طرز تهیه

اسفناج و قارچ‌ها را می شوییم و خرد می کنیم.ابتدا قارچ ها را در تابه می‌ریزیم و یک قاشق روغن زیتون و چند قطره آب لیمو به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا آب آن کشیده شود، ولی سرخ نشود.

پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن تفت می‌دهیم به حدی که طلایی شود.سپس اسفناج را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا آب اسفناج کشیده شود و تفت بخورد. قارچ را هم که جداگانه آماده کردیم به اسفناج اضافه می‌کنیم.

خامه را با شیر رقیق کرده و به مخلوط اسفناج اضافه می‌کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن را اضافه کرده، می‌گذاریم اسفناج کمی بپزد و بعد از یکی دوجوش برمی‌داریم. مخلوط اسفناج باید کمی آب‌دار و شل باشد.

سپس در قابلمه بزرگی آب می‌ریزیم و می‌گذاریم بجوشد و کمی نمک و روغن در آب جوش می‌ریزیم و لازانیا را تک به تک درون قابلمه می‌گذاریم تا بپزد. حدود ده دقیقه زمان برای آماده شدن لازانیا لازم است. نباید لازانیا زیاد سفت یا زیاد نرم و وارفته باشد.

سپس لازانیا را از قابلمه خارج کرده و در ظرف آب سرد می‌گذاریم و بعد توی آب‌کش می‌ریزیم.ته ظرف پیرکسی را با کره چرب می‌کنیم و از ورقه‌های لازانیا در ظرف می‌چینیم و از مخلوط اسفناج روی لازانیا می‌گذاریم و روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم و به همین ترتیب ورقه‌های لازانیا و مخلوط اسفناج و پنیر را می‌چینیم تا ظرف پر شود و لایه رویی فقط ورقه لازانیا با پنیر پیتزا روی آن است.

فر را از قبل روشن می‌کنیم و روی درجه 180 تنظیم می‌کنیم. سپس ظرف لازانیا را در فر قرار می‌دهیم. مدت 20 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا پنیر روی لازانیا برشته شود و لازانیا آماده سرو کردن گردد.

این لازانیا بسیار خوشمزه‌تر و سبک‌تر از لازانیای گوشت است، به خصوص برای کسانی که گیاه‌خوار هستند یک غذای مناسب است. البته به خاطر پنیر پیتزا و خامه، کالری بالایی دارد، ولی روغن به کار رفته در آن بسیار کم است. میزان خامه را هم می‌توانید کم‌تر کنید

نوشته شده در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,ساعت 15:31 توسط میرویس ابراهیمی| |

مواد لازم

چغاله بادام 150 گرم
 كلم بروكلي خرد شده نصف پيمانه
 فلفل دلمه‌اي خرد شده 1/4پيمانه
 آب مرغ دو پيمانه
 پنير پارمسان و آرد از هر کدام دو قاشق سوپخوري
 پياز يك عدد
سير يك حبه 
 كره 50 گرم
 نمك و فلفل به ميزان لازم

سوپ چغاله بادام

سوپ چغاله بادام

طرز تهيه

چغاله‌ها را نگيني خرد كرده به همراه فلفل دلمه‌اي و كلم بروكلي درون مخلوط‌كن ريخته و خوب ميكس مي‌كنيم. پياز را نگيني خرد كرده و كمي در كره تفت مي‌دهيم تا سبك شود. سير ساطوري شده را به آن اضافه مي‌كنيم و چند ثانيه ديگر تفت مي‌دهيم.

سپس آرد را اضافه كرده و روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم تا بوي خامي آرد گرفته شود ولي تغيير رنگ ندهد. آب مرغ را اضافه كرده و روي حرارت ملايم هم زده تا گلوله‌اي از آرد نماند. وقتي مايه يكدستي به دست آمد از صافي عبور مي‌دهيم تا سير و پياز جدا شود سپس مواد ميكس شده (مخلوط چغاله، كلم و فلفل دلمه‌اي) را اضافه كرده و مجددا روي حرارت قرار مي‌دهيم. نمك و فلفل زده و پنير پارمسان را هم اضافه مي‌كنيم. پس از 15 الي 20 دقيقه از روي حرارت برداشته و در ظرف مورد نظر ريخته و سرو مي‌كنيم.مي‌توان كمي خامه هنگام سرو به سوپ افزود.

نوشته شده در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,ساعت 15:28 توسط میرویس ابراهیمی| |

دلمه کاهو به دو روش بدون گوشت و همراه با گوشت تهیه می شود که شما می توانید بسته به سلیقه خود دلمه کاهو را درست نمایید.

مواد لازم

دلمه کاهو همراه با گوشت

برگ کاهو به تعداد نیاز
آب گوشت1تا 2 ليوان
کره 50 گرم
برنج پخته شده  400 گرم
رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذا خوري 
آب ليمو 2 قاشق غذا خوري
گوشت چرخ کرده 500 گرم
سبزي دلمه ( تره، جعفري، شويد، گشنيز، ترخان) 400 گرم پاک شده و خرد شده 
نمک، فلفل،زرد چوبه به ميزان دلخواه

دلمه کاهو بدون گوشت

برگ کاهو
روغن هسته انگور، کره يا روغن زيتون به ميزان لازم
برنج پخته شده 200 گرم
لپه پخته شده 200 گرم
رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذاخوري
آب ليمو 2 قاشق غذاخوري
قارچ 400 گرم
فلفل دلمه اي قرمز 1 عدد کوچک
فلفل دلمه اي سبز 1 عدد کوچک
نمک، فلفل،زردچوبه به ميزان دلخواه

طرز تهيه

ابتدا نوع پيچيدن و پخت دلمه کاهو که در هر دو مشترک است را آموزش مي دهيم و سپس به پخت مايه درون دلمه (هر دو نوع) مي پردازيم.
ابتدا کاهو را مي شوييم، برگ هاي آن را جدا مي کنيم، همان طور که خيس کف قابلمه مي چينيم و با کمي آب نمک مي گذاريم يکي- دو جوش بزند تا برگ ها نرم شوند.آنها را سپس در آبکش مي ريزيم تا آب آن کشيده شود (توجه داشته باشيد فقط يکي دو جوش، چون بيشتر از آن، باعث پارگي برگ ها مي شود). 
بعد برگ ها ي بزرگ را دولا و برگ هاي کوچک را دوتا دوتا داخل هم قرار مي دهيم و از مايه دلمه يک قاشق غذا خوري داخل برگ مي ريزيم . 2 طرف برگ ها را ابتدا به داخل و سپس آن را مانند بقچه يا رولي، محکم مي پيچيم. سپس دلمه هاي آماده شده را در قابلمه نزديک هم مي چينيم که فاصله اي بين آنها نباشد تا دلمه ها باز شوند. داخل ظرف را کمي آب گوشت يا سبزيجات، کره يا روغن، فلفل و آب ليمو اضافه مي کنيم و مي گذاريم حدود نيم ساعت بپزد و آبش کشيده شود و حال آنها را مي کشيم و به دلخواه تزيين مي کنيم.

طرز تهيه مواد داخل دلمه کاهو همراه با گوشت 

ابتدا پياز داغ درست مي کنيم. گوشت چرخ کرده را داخل آن سرخ مي کنيم و نمک و فلفل و زردچوبه را به ميزان دلخواه اضافه مي کنيم. حال در ظرف ديگري سبزي دلمه ر اسرخ مي کنيم و آن را به گوشت اضافه مي کنيم. رب گوجه فرنگي را در اندکي آب حل کرده و به مايه اضافه مي کنيم . همچنين لپه پخته شده و برنج پخته را اضافه مي کنيم و خوب هم مي زنيم تا يکدست و کاملاً مخلوط شوند.

طرز تهيه مواد داخل دلمه کاهو بدون گوشت 

فلفل ها و قارچ ها را مي شوييم و ريز خرد مي کنيم و بعد آنها را در روغن کاملاً تفت مي دهيم تا پخته شود رب گوجه فرنگي را نيز اضافه کرده و تفت مي دهيم. نمک و فلفل و زردچوبه را نيز اضافه مي کنيم و خوب هم مي زنيم؛ حال برنج و لپه پخته شده را اضافه مي کنيم و خوب هم مي زنيم. مايه دلمه ما حاضر است.

نوشته شده در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:,ساعت 15:27 توسط میرویس ابراهیمی| |

در ظرفی نمك و فلفل،پودر لیمو،آبلیمو،زردچوبه،ادویه كاری و پیاز رنده شده نرم را خوب با هم مخلوط كنید سپس از مواد روی مرغ ...

طرز پخت مرغ کامل (درسته) در فر


مواد لازم برای مرغ:
مرغ=1 عدد
نمك و فلفل=به مقدار لازم
پودر لیمو عمانی=1 قاشق مرباخوری
آبلیمو=4 قاشق غذاخوری
زردچوبه=1 قاشق مرباخوری
ادویه كاری=كمی
پیاز رنده شده نرم=2 عدد
مواد لازم همراه با مرغ:
سیب زمینی=2 عدد
پیاز بزرگ=1 عدد
فلفل سبز=3 عدد
سیر=2 حبه
هویج=2 عدد

طرز تهیه:

1. در ظرفی نمك و فلفل،پودر لیمو،آبلیمو،زردچوبه،ادویه كاری و پیاز رنده شده نرم را خوب با هم مخلوط كنید سپس از مواد روی مرغ و داخل آن بمالید بطوریكه تمام مرغ به مواد آغشته شود.

2. سینی فر را با كمی روغن چرب كرده مرغ را در آن بگذارید سپس اطراف مرغ را با سیب زمینی خرد شده،پیاز حلقه شده،هویج حلقه شده،فلفل سبز و سیر خرد شده پر كنید. می توانید به سبزیجات به دلخواه خود كمی ادویه بزنید.

3. در ظرف را با آلومینیوم پوشانده سپس به مدت 1 شب كامل در یخچال بگذارید تا مواد جذب مرغ شود.

4. مرغ را به مدت 1 ساعت و نیم با حرارت 220 درجه سانتیگراد در فر بگذارید تا خوب بپزد و روی آن برشته شود.

5. مرغ را همراه با برنجی كه همراه با هویج رنده شده دم كرده اید میل كنید.

نوشته شده در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:39 توسط میرویس ابراهیمی| |

 

مواد لازم برای 6 نفر :

گوشت گوسفند یا گوساله: 500 گرم
پیاز: 1 عدد
سیب زمینی: 2 عدد
لپه: 250 گرم
مغز گردو: 75 گرم
سبزی معطر (جعفری، تره، نعنا و ترخون): 500 گرم
تخم مرغ: 5 تا 6 عدد
روغن مایع: به میزان لازم
زعفران دم کرده: 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

shami-gilani_400

 

طرز تهیه:
گوشت، پیاز و لپه را بپزید تا آب آن تمام شود. سبزی را پاک کرده، شسته و ریز خرد کنید. سیب زمینی را بپزید و رنده کنید و همراه سبزی، گوشت و لپه چرخ کنید. مغز گردوی خرد شده، نمک، فلفل، زعفران و تخم مرغ را به آن بیفزایید و ورز دهید. به اندازه یک گردو از آن را در کف دست پهن کنید و در روغن داغ سرخ نمایید. سپس در ظرف مناسب بچینید و سرو کنید.

نوشته شده در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:38 توسط میرویس ابراهیمی| |

لپه پخته را چرخکرده با سیب زمینی و گوشت مخلوط کرده و در دستگاه میکسر به مدت 10 دقیقه مخلوط می کنیم و یا 15 دقیقه بادست خوب ورز می دهیم تا مواد یکدست و لطیف شود....

طرز تهیه کوفته تبریزی سر بره

 

مواد لازم:گوشت چرخ کرده 1 کیلو
جوجه 1 عدد
هویج 2 عدد
تخم مرغ 4 عدد
کرفس 2 ساقه
کشمش 2/1 پیمانه
پیاز متوسط 5 عدد
تره و مرزه 500 گرم
لپه 1 و 2/1 پیمانه
زرشک 2/1 پیمانه
آلو 6 عدد خیس کرده
آرد گندم 2 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی 3/1 پیمانه
سیب زمینی 2 عدد
نمک و فلفل مقداری
مغز گردو 3/1 پیمانه
روغن مقداری


طرز تهیه :
جوجه را با مقداری آب و نمک، فلفل و یک عدد پیاز، هویج و کرفس می پزیم.گوشت چرخ کرده را دوباره به همراه 2 عدد پیاز رنده شده چرخ می کنیم و لپه را با کمی نمک و آب پخته و از صافی رد می کنیم. سیب زمینی را هم پخته و رنده می کنیم و برنج را هم آبکش می کنیم.

لپه پخته را چرخکرده با سیب زمینی و گوشت مخلوط کرده و در دستگاه میکسر به مدت 10 دقیقه مخلوط می کنیم و یا 15 دقیقه بادست خوب ورز می دهیم تا مواد یکدست و لطیف شود.

سبزی که خوب پاک کرده و خرد کرده و روی حرارت کمی تفت داده ایم را به مواد بالا اضافه می کنیم. سه عدد تخم مرغ را هم اضافه می کنیم (یکی از تخم مرغها را پخته و کامل نگه می داریم) و مواد را 15 دقیقه خوب ورز می دهیم.

نیمی از مواد را روی پارچه توری در داخل سینی پهن می کنیم و مرغ را داخل آن می گذاریم و یک دانه تخم مرغ کامل را درون مرغ قرار داده به همراه یک عدد پیاز سرخ شده، زرشک، گردو و کشمش و آلو، سپس باقی مواد کوفته را روی جوجه می ریزیم و به طوریکه جوجه درون این مواد ناپدید شود و فقط سرد و پای جوجه به عنوان شاخ گوسفند بیرون بماند و سپس پارچه توری را کامل روی کوفته قرار می دهیم.

آرد را در کمی روغن تفت می دهیم و همراه با پیاز داغ در قابلمه بزرگی که گنجایش کوفته را داشته باشد می ریزیم و رب گوجه را هم اضافه کرده و سس درست می کنیم. نصف قابلمه را که کوفته در آن جا می گیرد آب می ریزیم و زمانی که آب به جوش آمد کوفته را داخل آن قرار می دهیم تا بپزد. مرتب آب را به بالای کوفته هم می ریزیم تا کوفته سفت شود و هر چند وقت یکبار تنظیف یا همان پارچه حاوی کوفته را بلند کرده و دوباره سر جای خود می گذاریم تا کوفته ته نگیرد.

پس از حدود 2 ساعت پخت با حرارت ملایم و تکرار موارد بالا کوفته پخته شده را به کمک کفگیر بزرگ و دست از قابلمه بیرون آورده و در ظرف مورد نظر به صورتی که در تصویر می بینید تزیین می کنیم.



نوشته شده در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:37 توسط میرویس ابراهیمی| |


ماهی سفید درسته


مواد لازم :

ماهی سفید ماده در حدود5/1 كیلو 1عدد
پیاز 1 عدد
روغن مایع ذرت مقداری
سبزی معطر (نعناع , ترخان , گشنیز) 500 گرم
گردوی چرخ شده 250 گرم
رب انار 2/1 پیمانه
روغن زیتون 3/1 پیمانه
آبلیمو 3/1 پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم

 پخت ماهی سفید درسته - ماهی - آموزش آشپزی


طرز تهیه :

داخل گوش ماهی را باز می كنیمن , محل اتصایل آبشش ها را می بریم . آبشش های ماهی را در آورده و به دقت از داخل گوش و دهان تمیز كنید. با نوك كارد , فلس های ماهی را می گیریم . زیر شكم ماهی را سر تا سر چاك داده , محتویات داخل شكم ماهی را خالی می كنیم . ماهی را به دقت می شوییم و خشك می كنیم . اشپیل ماهی را در صافی ریخته و با دست ماساژ می دهیم تا پوست آن جدا شود . پیاز را خلال كرده در روغن سرخ می كنیم تا طلایی شود. اشپیل ماهی را به آن اضافه كرده , تف می دهیم . سبزی را به دقت تمیز كرده , می شوییم و خشك می كنیم . سپس سبزی را ریز خرد كدره آن را به اشپیل ماهی و پیاز سرخ شده اضافه می كنیم و كمی تف می دهیم . گردوی چرخ شده , رب انار و كمی نمك و فلفل نیز اضافه كرده , ماهی را به وسیله آبلیمو وروغن زیتون و نمك و فلفل , مزه دار می كنیم .به طوری كه تمام سطح روی آن و داخل شكم ماهی با این مواد مزه دار شود . بعد روی سطح بدن ماهی را با چاقو چند برش داده , داخل شكم آن را با موادی كه آماده شده پر كرده, می دوزیم . روی ماهی را می توانیم كمی زعفران حل شده در آب جوش بمالیم . بعد آن را در سینی فر چرب شده قرار داده و در فری كه با 350 درجه فارنهایت گرم كرده ایم , قرار می دهیم , تا كاملاً طلایی شود . قبل از اینكه در فر قرار بدهیم . یك چاك در دهان ماهی ایجاد كرده , یك تكه نخ را از دهان ماهی رد كرده به دم آن متصل می كنیم و گره می زنیم تا ماهی كمی حالت به خود بگیرد وشكل ظاهری آن زیباتر شود .

نوشته شده در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:35 توسط میرویس ابراهیمی| |


آشنایی با روش تهیه شربت ترخون

 
شربت معطر ترخون را می‌توانید بر روی انواع بستنی و نیز درون چای و آب‌های گازدار بریزید و آن‌ها را به طعم ترخون معطر کنید.

مقدار تهیه:‌ 2 پیمانه
مواد لازم:

آب: یک و نیم پیمانه

شکر:‌ یک و نیم پیمانه

ترخون تازه: سه تا چهار شاخه، کمی خرد شود.


 

http://s1.picofile.com/file/6332468808/sharvat_tarkhon_1.jpg


طرز تهیه:

• درون قابلمه‌ای آب و شکر را با هم مخلوط کرده و روی حرارت متوسط

آن‌ها را جوش بیاورید.

• ترخون را به ظرف اضافه کرده و با درب باز، 2 دقیقه دیگر آن‌ها را بجوشانید.

• ظرف را از روی حرارت برداشته و درب ظرف را بگذارید و یک ساعت صبر

کنید تا شربت خنک شود.

• با استفاده از یک صافی، ترخون‌ها را از شربت جدا کرده و شربت را درون
ظرف درب‌داری بریزید و درب آن را بگذارید.

• ظرف را می‌توانید درون یخچال تا دو هفته نگه‌داری کنید.

نوشته شده در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:34 توسط میرویس ابراهیمی| |

آش گوجه فرنگی تبریزی
 

مواد لازم :

گوجه فرنگی 1کیلو و 500 گرم                         غوره    1/2 لیوان

سبزی 750 گرم                                                  پیاز    2-3 عدد متوسط

لوبیا چیتی 1 لیوان                                            نعناع خشک    2 قاشق غذاخوری

آبغوره 1 لیوان                                                   آب گوشت       2-3 لیوان

برنج 1 استکان                                                نمک،فلفل،زردچوبه     بمیزان لازم


 طرز تهیه:

 در یک قابلمه جادار، مقداری روغن داغ کنید و پیاز را در آن سرخ کنید تا سبک شود.بعد مقداری زردچوبه به آن بیافزاییدو بگذارید کاملا طلایی شود.

نیمی از پیاز داغ را می توان برای تزیین برداشت.لوبیا را از آب در آورده و همراه پیاز تفت دهیدو سپس 5-6 لیوان آب روی آن بریزیدو بگذارید تا 1 ساعت با حرارت متوسط و درب بسته بپزد.بعد از نرم شدن لوبیا ،برنج را آبکش کنید و همراه با آب گوشت داخل قابلمه بریزید و مواد را هم بزنید و صبر کنید تا برنج کاملا باز شود بعد سبزی خرد شده را همراه با غوره داخل مواد بریزید(دقت کنید آش در این مرحله نباید خیلی هم آب داشته باشد .در همین حد که آب روی سبزی را گرفته باشد کافی است. اگر نیاز به ریختن آب بود از آب جوش استفاده نمایید)درب قابلمه را ببندید و 20 دقیقه بگذارید سبزی با درب بسته بپزید وجوش بیاید.گوجه ها را میکس کنید.20 دقیقه بعد از ریختن سبزی،آب گوجه فرنگی را به آش اضافه نمایید ،حرارت را بالا ببریدو مدام آش را هم بزنید.در این مرحله 1 قاشق نعناع خشک را بدون تفت دادن داخل آش بریزیدو ادویه را هم اضافه کنید.حرارت زیر آش را ملایم کرده و 30دقیقه بگذارید تا آش جا بیافتد و در این مدت هم بزنید تا ته نگیرد.بعد از جا افتادن آش آبغوره را داخل آش ریخته و حرارت را خاموش کنیدو مدام هم بزنید تا آبغوره به خرد آش رود

و با پیاز داغ و نعناع خشک تفت داده تزیین بفرمایید و میل نمایید

 
 سیمرغ

نوشته شده در پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,ساعت 16:32 توسط میرویس ابراهیمی| |


Power By: LoxBlog.Com